Work, work, work, work, work work.. - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Madelon Asten - WaarBenJij.nu Work, work, work, work, work work.. - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Madelon Asten - WaarBenJij.nu

Work, work, work, work, work work..

Door: Madelon

Blijf op de hoogte en volg Madelon

26 Augustus 2016 | Curaçao, Curaçao

Hallo allemaal!

Het is alweer even geleden dat ik een verslag erop heb gezet..
Hoe zou dat toch komen?? Check de titel maar eventjes...

Ik ben vorige week woensdag begonnen met werken. Ik vond het super spannend mijn eerste dag en vooral ook omdat ik nog wat last had van mijn rug (gaat inmiddels gelukkig al beter!)
Woensdag kreeg ik ook het rooster van die week en ik heb woensdag tot en met zondag van 15.30 tot 0000 gewerkt. De eerste dagen waren heel erg zwaar!! Ik begon woensdag en donderdag als drankloper. Dus ik moest gewoon alle drankjes brengen naar de tafels, volle dienbladen. Was echt pittig en hard doorlopen. Vrijdag, zaterdag en zondag was ik tussenloper. Dit betekent dat je moet zorgen dat de borden op tijd worden uitgehaald bij de mensen en de tafels netjes houden zodat er weer volgende mensen kunnen zitten. Ook echt pittig werken dus.
Zaterdag was happy hour bij Zanzibar. Dan zijn van 17.00 tot 18.00 alle drankjes goedkoper. Bijna heel het eiland is op zaterdag bij Zanzibar te vinden, dus wat was het druk zeg! Niet normaal! Je werkt dan ook tot 01.00 omdat je alles nog moet opruimen.
Maandag was ik eindelijk een dagje vrij.. Wat een spierpijn krijg ik van het werken niet normaal.. mijn lichaam is echt op.
Dinsdag ben ik begonnen met de menu kaart doornemen, en mocht ik beginnen met een wijk lopen. Dit betekent dat je een deel van het restaurant op je neemt en het eten en drinken opneemt bij de mensen, en natuurlijk zorgt dat ze niets te kort komen. Ik heb dit de afgelopen dagen gedaan, en woensdag ook met portomonnee erbij zodat ik kon afrekenen met de gasten.

Al met al : echt heel hard werken!! Ik hoop dat ik er binnenkort een beetje aan kan wennen.

Ik ben vandaag even een dagje vrij en moet morgen en zondag weer werken.

Volgende week begin ik met de stranddiensten inwerken. Dan loop je op het strand en zorg je dat gasten, die lekker op het strand liggen, genoeg te drinken en te eten krijgen als ze dit willen.
Dit wordt denk ik ook heel zwaar werken zo in de zon.
Mijn supervisor zei gister al dat je je gewoon goed moet insmeren. We hebben tubes zonnebrand bij de bar. Maar hij zei: "ik weet niet of we jou factor er tussen hebben zitten! haha".

Verder hoor ik heel veel terug van gasten in het restaurant : "je komt uit Limburg of Brabant zeker?" of "Je bent hier nog niet zo lang of wel? Je bent nog wit en zit heel erg onder de muggenbulten".
Ik had ze laatst geteld de muggenbulten, en ik had er gewoon 28 op alleen mijn beide benen! Niet normaal.

Het huis hier begint ook steeds voller te raken. Steeds meer nieuwe mensen erbij. Het gaat eigenlijk allemaal een beetje langs me heen omdat ik zoveel moet werken.. Kan de namen allemaal niet onthouden!

Auto rijden gaat ook veel beter trouwens. Ik heb gister voor het eerst zonder navigatie naar Zanzibar gereden! Ja ja ! Ik weet die weg in ieder geval al uit mijn hoofd.

Verder heb ik eigenlijk niet zoveel te vertellen omdat ik zoveel moet werken pff..

Ik hoorde dat het bij jullie ook een aardig temperatuurtje is! Geniet er maar lekker van voor zolang het duurt ! haha

Lieve zonnige groetjes,

Madelon

  • 26 Augustus 2016 - 21:18

    Pap En Mam:

    Lieve Madelon,
    De aanhef van je verslag is duidelijk na het lezen ervan!!!
    Hebt nog niet veel tijd over om andere dingen te doen.
    Het werk is wel wisselend!!!
    Goed insmeren dus de komende dagen, zal ook wel wennen zijn op het strand.
    Fijn dat het met je rug wat beter gaat. Hopelijk wordt de spierpijn ook minder,
    en vinden de muggen nu hun weg naar de nieuwe huisgenootjes

  • 27 Augustus 2016 - 07:27

    Frits En Anita:

    Hey Madelon,

    Nou zeg, ploeteren daar!
    Maar denk wel dat het na een poosje wat beter gaat. Nu is alles ook nog zo nieuw en moet je ook nog veel leren en onthouden......straks loopt dat allemaal wat gezelliger en vanzelf.....kun je die energie van het leren in je armen en benen erbij steken!
    Leuk je verslagjes te horen.
    Is daar geen deet of autan tegen de muggen te verkrijgen?
    Zie je Tim nog wel eens of is daar nog weinig ruimte voor?
    Toch krijg je al meteen een hele verantwoordelijkheid zo met die portemonnee mee.....denken dus wel: das ne goeie, die kan da wel!

    Ook hier is het ploeteren om Rob zo gauw mogelijk in zijn huisje te hebben!!!
    Wij gaan ook weer snel aan de slag en horen/lezen weer van je.....
    Liefs van ons.

  • 27 Augustus 2016 - 07:31

    Anita:

    Ook nog even naar de foto's gekeken.......skon. (Haha)

  • 27 Augustus 2016 - 09:32

    Margareth:

    Hoi Madelon,

    Goedendag zeg, inderdaad werkendag daar, maar ook wel weer leuk dat het afwisselend is.
    Alhoewel zo op het strand.... hoop niet dat je door los zand moet lopen, loopt zo zwaar...
    Het zal ook inderdaad wennen zijn, als je alles dadelijk weet, dan loopt het vanzelf.
    Je schrijf duidelijke verhalen die mooi zijn om te lezen!!!
    Wat betreft die muggebulten: dagelijks smeren met muggemelk met deet erin!
    Echt doen hoor helpt echt. Welke factor zonnebrand?????? Ja dat zou ik ook niet weten maar vond dat je het wel leuk beschreven had hierboven

  • 27 Augustus 2016 - 09:34

    Margareth:

    Zie net dat de smilies niet geplaatst kunnen worden en mijn laatste regel van
    "Groetjes uit het hier ook tropische Hollan/Helmond". Stond er ook niet bij.....
    Vandaar dit bericht nog even..

  • 27 Augustus 2016 - 14:32

    Francis:

    Hoi Madelon,

    Leuk om je ervaringen te kunnen volgen. In een korte tijd al veel meegemaakt. Hard werken dat zal net die temperatuur niet meevallen maar zal wel gaan wennen. Goed smerem als je strand moet lopen en in ieder geval iets op je hoofd zetten! Geniet ervan daar als je tijd hebt! Gr van ons allemaal xx

  • 28 Augustus 2016 - 23:51

    GIrma:

    Hoi Madelon,
    Heb vandaag met de Brabantse Dag Peter en Monique gesproken, zijn bij jou bij de Zanzibar
    geweest en zeiden al petje af voor Madelon want het is echt hard werken. Komende week komen er nog meer uit Heeze. Geniet daarom van je welverdiende vrij tijd. Ook wel weer gezellig dat er nu veel nieuwe bewoners bij komen.
    Heel veel groetjes van ons allemaal xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Madelon

Actief sinds 04 Aug. 2016
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 4623

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2016 - 01 Februari 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: